18 Haziran 2009 Perşembe

Satranç'ta Bir Adaletsizlik Var Mı?

Açıkçası ben satrançta bir adaletsizlik olduğunu düşünmüyorum fakat bu sıralar satranç gündeminde bir soru ve sorun var. Bu da "satrançta adaletsizlik" olduğu yönde. Nedenini, bu fikri savunanlar şöyle açıklıyor; "Bir oyun bittiğinde beyazlar siyahlardan 1 hamle fazla olarak bitirir."Gerekçe bu. Bunun adalete kavuşması için de beyazlar şah mat hazırlığında veya herhangi bir süreçte "şah" çektikleri zaman, siyahlara da "şahını koruma" yerine onun da "şah çekebilme" niteliğinin kazandırılmasını istiyorlar. Şimdi; Ben buna katılmıyorum. Neden? Şimdi beyaz oyuncu bana şah çekiyor. Fakat ben şahımı korumayıp rakibe şah çekiyorum... Olabilecek bir şey mi bu? Kesinlikle hayır. Çünkü satranç, ilk olarak şahını korumaya dayanan bir oyundur. Eğer sen; sana şah çekilirken gidip de rakibine şah çekersen; olabilecek en mantıksız şeyi yapmış olursun ve satranç, satranç olmaktan çıkar. Bu konuda benim düşüncelerim budur. Eğer farklı düşünceleri olan arkadaşlar da varsa yorum olarak yorumlarınızı yapmanızı isterim ki o düşünceleri de bilelim, ona göre değerlendirmemizi yapalım.

2 yorum:

Özgür Yılmaz dedi ki...

Buna KatıLmıyorum.Bunca YıLdır UstaLar Bunu NasıL Düşünememiş?Her Yerde Satrancın KuraLLarı BeLLidir ve Değişmezde Zaten.

Satrançsever dedi ki...

Bu soruna şöyle akıllı, bilimsel bir çözüm bulunmalı bence.